Staat uw vraag er niet bij?
Neem gerust contact met ons op via de contactpagina.
Waarom zijn jullie prijzen zoveel lager dan de prijzen die tandartsen in Nederland en België rekenen?
De reden van dit grote prijsverschil is dat de salariskosten van tandartsen en ondersteunend personeel lager zijn dan in Nederland. Ook de techniekkosten zijn lager. Onze prijzen zijn bovendien inclusief alle techniekkosten, materiaal en verdoving. In Nederland en België worden deze meestal apart in rekening gebracht bij de patiënt.
Worden jullie behandelingen vergoed door Nederlandse verzekeraars?
Dit verschilt per verzekeraar maar ook per polis. Tandartsbehandelingen worden in Nederland niet vergoed uit het basis pakket. Als je een aanvullende tandartsverzekering hebt dan wordt er vaak een bepaald bedrag per jaar vergoed, meestal tot maximum van € 750,-. Of je verzekeraar dit ook vergoed bij een tandarts in het buitenland en welke eisen ze hieraan stellen kun je het beste even nagaan bij de afdeling declaraties van je verzekering. Je krijgt van ons een Engelstalige factuur mee in de kliniek na afloop van je behandeling.
Krijg ik garantie op mijn behandeling?
Ja, we bieden u langdurige garantie op de in onze kliniek uitgevoerde behandelingen. Wat betreft de garantietermijnen verwijzen wij u naar onze pagina garantie en prijs.
Is het mogelijk een behandelplan te ontvangen zonder dat ik eerst een OPG (panoramische röntgenfoto) toestuur?
Tandartsen gebruiken OPG’s om de tanden, botten en zachte weefsels te onderzoeken, opdat zij (mogelijke) gebits- of en kaakproblemen voorafgaand aan de behandeling kunnen signaleren. Dr. Halil Dayıoğlu maakt uw behandelplan na zorgvuldige bestudering van uw recente OPG. Het is niet mogelijk om dit behandelplan te maken zonder recente OPG. Als u geen recente OPG heeft, kunt u uw lokale tandarts vragen deze te maken of, als u dat wilt, kunnen wij u hiervoor verwijzen naar een Nederlandse kliniek. De kosten bedragen ongeveer € 65.
Zijn reis- en verblijfkosten inbegrepen?
Deze kosten zijn niet inbegrepen, maar wij maken graag een offerte voor een van de luxe hotels waarmee wij samenwerken voor u. Wij kunnen ook transfers voor u verzorgen. Vraag gerust naar de mogelijkheden.
Hoe lang moet ik in Istanbul verblijven?
Dat is afhankelijk van uw persoonlijke behandelplan, maar in de meeste gevallen is 6 dagen voldoende. De kliniek is geopend van maandag tot en met zaterdag. Bij implantaten dient u tweemaal af te reizen naar Istanbul: bij uw eerste bezoek worden de implantaten geplaatst en bij uw tweede verzoek worden de kronen op de implantaten geplaatst.
Is een tandheelkundige behandeling in Istanbul wel betrouwbaar?
Ja, dr. Halil Dayıoğlu is een zeer ervaren tandarts in Turkije en geniet een groot aanzien. Hij is de eigenaar van een moderne tandkliniek in Istanbul, welke is voorzien van de nieuwste apparatuur en waar meerdere zeer kundige specialisten werken. Er is veel aandacht voor hygiëne en de kliniek beschikt over ISO 9001 certificering.
Soms is het prijsverschil met Nederlandse en Belgische tandartsen niet zo groot, hoe komt dit?
Als de materiaalkosten het grootste deel van de behandelkosten zijn, bijvoorbeeld in geval van implantaten, zal het prijsverschil kleiner zijn. De door ons gebruikte materialen zijn in Duitsland en Zwitserland gemaakt en zijn van dezelfde hoge kwaliteit en prijs als de materialen die uw lokale tandarts gebruikt.
Ik heb implantaten gekregen, moet ik de hechtingen laten verwijderen door mijn lokale tandarts?
Nee, dat is niet nodig, omdat gebruik wordt gemaakt van oplosbare hechtingen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat u uw nieuwe gebit goed onderhoudt. Dit betekent onder meer dat u regelmatig een mondhygiënist bezoekt. Na uw behandeling in Istanbul overhandigt dr. Halil Dayıoğlu u een Engelstalige brief met de details van uw behandeling, opdat u deze aan uw lokale tandarts kunt tonen.
Neem gerust contact met ons op via de contactpagina.